vineri, 21 mai 2010

Mulţi amici,putini prieteni

Nu prea am încredere în cei care se laudă că au foarte mulţi prieteni, şi asta pentru că e foarte greu pentru cineva să întreţină o prietenie adevărată cu zeci de oameni. Prietenii sunt puţini. Cei care te cunosc cu adevărat şi te acceptă aşa cum eşti, care te înţeleg şi cărora le pasă de soarta ta, sunt, cu adevărat, mult mai puţini decât cunoscuţii de ocazie, decât amiciţiile pe care le legi în diverse împrejurări sociale şi care, în definitiv, nu au de-a face cu tine atât de des şi pentru care contezi într-o măsură mult mai mică.

A fost o vreme în care am crezut că a lega cât mai multe prietenii e un lucru de dorit, fără să realizez că o prietenie nu se poate naşte din senin, doar pentru că numeşti pe cineva prieten, fără să-l cunoşti mai îndeaproape. A fost o perioadă a încercărilor. Însă a venit şi momentul în care presupusele prietenii au trebuit să înceteze şi să rămână în picioare chiar numai acele prietenii adevărate. Fire selectivă, omul învaţă să îşi ordoneze viaţa în funcţie de preferinţe, de ceea ce simte, de experienţele trecutului.

Conştient că nu mă pot hazarda să-i numesc pe toţi cei pe care-i cunosc prieteni, am păstrat prieteniile care contau pentru mine, prietenii în care am investit şi în care voi continua să mă implic.

Ne este dat să cunoaştem foarte mulţi oameni, însă prea puţini pot fi numiţi adevăraţi prieteni. Şi poate numai unul dintre toţi aceşti prieteni “selecţi” poate fi numit “cel mai bun”. E în firea lucrurilor să fie aşa şi cred că fiecare ajunge, într-un anumit moment al vieţii, să-şi judece relaţiile de prietenie din această perspectivă.

Bine, când vine vorba de prieteni prefăcuţi, e mult mai uşor. Personal, nu-mi plac “spionii”, cei care şi treziţi din somn ştiu totul despre tine şi viaţa ta, care trăiesc pentru a te studia pe tine, poate din invidie sau frustrare că nu te vor ajunge vreodată. Pe-aceştia îi descoperi cel mai repede, pentru că nimeni nu-i iubeşte şi curând vei fi avertizat de cei care au păţit-o de pe urma lor.

Oricum ar fi, prieteniile adevărate, construite pe dăruire, respect şi altruism vor trece peste orice obstacol, chiar şi peste momentele de tensiune. Pentru că sunt fundamentate pe naturaleţea faptului de a fi tu însuţi, fără teama de a fi judecat, studiat sau povestit…

Un comentariu:

  1. chiar foooaaarte adevarat... nu face greseala sa-i consideri prieteni pe cei care nu-ti sunt prieteni... mai bine spune-le drept sa te lase in pace pentru ca tu nu-i prea inghiti... asa as proceda eu.

    RăspundețiȘtergere